Sports for Life – Partner für EVS

Sports for Live ist eine NGO aus Palästina, welche 2011 gegründet wurde und sich mit Sport als Mittel zur Persönlichkeitsentwicklung beschäftigt. Ihr Ziel ist es, Palästinenser zum Sport zu motivieren und so die Menschen aus sich rauskommen lassen, ihr Leben zu bereichern und ihre Ziele verwirklichen zu lassen. Dabei legen sie auch Wert auf die Vermittlung eines gesunden Lebensstil, Gleichberechtigung, Inklusion, Menschenrechte und vieles mehr.

Sports for Live is a Palestinian NGO established in 2011 focusing on sports for development (S4D). Their mission is to reach out to the Palestinian community using Sports as a tool to develop them on a personal and professional level, to enrich their lives and give them the opportunity to go out and pursue theircareers and goals they have dreamt of. Their programs include also introducing healthy lifestyle, gender equality, inclusion, human rights and much more.